Naar de hoofdinhoud

Tap to Pay

Lees hoe je contactloos je klanten laat betalen met Tap to Pay via de mobiele Moneybird-app.

Meer dan 2 weken geleden bijgewerkt

Met Tap to Pay kunnen klanten bij jou pinnen via de Moneybird-app. Je hebt geen losse pinautomaat of apart abonnement meer nodig, zoals bij andere aanbieders vaak wel moet. In plaats daarvan gebruik je gewoon je eigen telefoon. Klanten houden hun pinpas of mobiel kort tegen jouw telefoon om te betalen. Dat is snel, makkelijk en veilig.

Tap to Pay is beschikbaar op iOS en Android op een mobiele telefoon:

iOS:

  • iPhone XS of nieuwer

  • iOS 17.6 of hoger

Android:

Om Tap to Pay te kunnen gebruiken, moet je Moneybird Online Betaalmethoden gebruiken. Vervolgens activeer je de functie in de app. Afhankelijk van het besturingssysteem van je telefoon volg je de stappen.

Contactloos betalen

Na het activeren volg je de volgende stappen om je klant contactloos te laten betalen:

  1. Activeer Tap to Pay, dit kan op 3 manieren:

    1. Door te klikken op de alert in de boekhoudtab.

    2. Door te klikken op de Tap to Pay knop op de betaalverzoekpagina.

    3. Door te klikken op 'Tap to Pay' in het settings menu in de boekhoudtab.

  2. Voor iOS onderteken je Terms & Conditions met je Apple ID om verder te gaan. Voor Android hoeft dat niet.

  3. Tap to Pay is klaar om te gebruiken.

  4. In de tab Bank kies je voor 'Verzoek' en selecteer je een contact.

  5. Na de contact-selectie zie je een scherm waar je een bedrag, omschrijving, btw-tarief, workflow en categorie kunt selecteren. Deze gegevens verwerken we in je administratie.

  6. Wanneer je klikt op 'Maak betaalverzoek' zie je de optie om 'Tap to Pay' te gebruiken.

  7. Om je klant de contactloze betaling te laten doen, verschijnt er een speciale overlay die het mogelijk maakt voor de klant om zijn of haar betaalpas tegen de telefoon te tappen, waarna de betaling plaatsvindt. In plaats van een betaalpas kan de klant ook met zijn of haar eigen telefoon of smartwatch via een digitale wallet betalen. Tijdens de betaling kan de klant om zijn of haar pincode gevraagd worden.

  8. De app laat daarna zien of de betaling succesvol was of niet. In beide gevallen is er op de achtergrond een factuur gemaakt.

Terms & Conditions op iOS

Het ondertekenen van de aanvullende Terms & Conditions van Apple via Apple ID moet door de eigenaar van een administratie gedaan worden. Deze Terms & Conditions hoeven maar eenmalig te worden goedgekeurd. Als de eigenaar van de onderneming dit al heeft gedaan op zijn of haar iPhone, hoeft dit niet meer te gebeuren op andere iPhones.

Was dit een antwoord op uw vraag?