Je kunt extra velden gebruiken met dropdownmenu’s met vooraf gedefinieerde keuzes. Dit maakt het makkelijker en consistenter om contacten te categoriseren, bijvoorbeeld op:
Type dienstverlening
Compliance status
Regio of Gebruikersgroep
Daarnaast is het mogelijk om in de contactlijst te filteren op deze dropdownwaardes, zodat je snel overzicht hebt en efficiënt kunt werken met specifieke klantgroepen.
Dropdowns bij extra velden
Wanneer je een extra veld toevoegt aan bijvoorbeeld een contact, kun je het type instellen op 'dropdown'. Je voert zelf een lijst met vooraf bepaalde keuzes in, zodat je deze eenvoudig kunt selecteren tijdens het invullen.
Bijvoorbeeld als je een type dienstverlening met een bepaalde status wil:
Het type dienstverlening: 'Boekhouding', 'Fiscaal advies', 'Salarisadministratie'.
Compliance status: 'Goedgekeurd', 'Afgekeurd', 'In behandeling'.
Filteren in de contactlijst
Om deze dropdownvelden optimaal te benutten, heeft de contactlijst een filtermenu. Hierin kun je:
Filteren op alle extra velden die als dropdown zijn ingesteld
Meerdere waarden tegelijk selecteren via een multi-select dropdown
Snel de juiste contacten vinden zonder te zoeken op naam of e-mailadres
Bijvoorbeeld als je een administratie hebt en klanten wilt onderverdelen op basis van de diensten die je levert. Dan maak je een extra veld aan genaamd 'Type dienstverlening' en stelt dit in als dropdown met de volgende keuzes:
Boekhouding
Fiscaal advies
Salarisadministratie
Wanneer je een nieuw contact toevoegt of bewerkt, kies je eenvoudig de bijbehorende dienst(en) uit het dropdownmenu. Vervolgens kun je in je contactlijst filteren op:
A. Alleen klanten waarvoor je 'Boekhouding' doet
B. Klanten met 'Fiscaal advies' én 'Salarisadministratie' (meerdere selecties mogelijk).
Zo krijg je in één klik een overzicht van een specifieke klantgroep.
Let op: dit filter werkt alleen voor de zoekfunctie bovenaan de contactlijst. De dropdownlijst is nog niet beschikbaar voor de extra velden voor facturen, offertes en afzenderadressen.