Onder Instellingen > Beheer jouw pakket vind je meerdere opties. Je kunt hier bijvoorbeeld je pakket wijzigen als je een groter of kleiner pakket nodig hebt. Je kunt je betaalmethode wijzigen bij een nieuw rekeningnummer of je bedrijfsgegevens wijzigen bij een verhuizing.
Wil je meer weten over de verschillende pakketten en de bijbehorende prijzen? Kijk dan op de prijzenpagina.
Pakket aanpassen
Via Instellingen > Abonnement kun je zelf je pakket aanpassen. Deze tegel is alleen zichtbaar als je eigenaar van de administratie bent. Hier vind je ook de maandelijkse limieten. Als je kiest voor een groter pakket gaat dat per direct in. Als je kiest voor een kleiner pakket, gaat dat in aan het einde van de periode waarvoor de kosten al in rekening zijn gebracht, dit is maximaal een maand in de toekomst.
Gegevens beheren
Je betaalgegevens waarmee je je Moneybird-abonnement betaalt, wijzig je via Instellingen > Betaalgegevens > Nieuw mandaat afgeven. Je doet eenmalig een betaling van €0,15 om een machtiging af te geven. Zo geef je toestemming om in het vervolg te laten incasseren van dit nieuwe rekeningnummer. De volgende factuur wordt dan automatisch van het nieuwe rekeningnummer geïncasseerd.
Zijn je bedrijfsgegevens veranderd, of wil je onze facturen op een ander e-mailadres ontvangen? Via Instellingen > Betaalgegevens beheer je al je contact- en adresgegevens. Deze wijziging wordt direct doorgevoerd en op de volgende factuur voor de abonnementskosten van Moneybird worden de nieuwe gegevens gebruikt. Als je de wijziging in jouw gegevens ook op je eigen facturen wil doorvoeren, dan kan je dat wijzigen via Instellingen > Bedrijfsgegevens.
Heb je een Moneybird Betaalrekening? Dan stellen we standaard die rekening in voor het incasseren van de abonnementskosten. Indien gewenst kun je dit altijd zelf nog wijzigen via Instellingen > Betaalgegevens > Nieuw mandaat afgeven.
Facturen voor de kosten van Moneybird-abonnement
De maandelijkse facturen die je van ons ontvangt voor het gebruik van Moneybird, worden automatisch in jouw administratie gezet onder Inkomend en de betaalmethode Automatisch incasso wordt direct geselecteerd. Deze factuur wordt automatisch door ons geïncasseerd, dus je hoeft hier zelf geen actie op te ondernemen. Ook krijg je de factuur per mail toegestuurd. Mocht de incasso mislukken, dan ontvang je van ons automatisch een herinnering met het vervolg.
Je kunt het overzicht met de maandelijkse facturen voor het gebruik van Moneybird ook terugvinden in je account via Instellingen > Abonnementsfacturen. Je kunt de facturen hier online inzien, betalen (wanneer de automatische incasso niet gelukt is) en downloaden als PDF.
Wanneer brengen we kosten in rekening brengen
Abonnementskosten: We brengen de kosten voor het abonnement in rekening per abonnementsperiode. Let dus op dat we geen kosten per kalendermaand in rekening brengen. Dit is afhankelijk van wanneer het abonnement is gestart. Je abonnementsperiode kun je inzien in je administratie via
Instellingen > Beheer jouw pakket > Verbruik.De koppeling met Ponto: De kosten voor het gebruik van Ponto worden achteraf in rekening gebracht. Zeg je de koppeling met Ponto in de huidige maand stop? Dan ontvang je daar de volgende maand nog een factuur voor.
Overboekingen van en naar de Moneybird Betaalrekening kosten per transactie € 0,15 cent. Deze worden achteraf in rekening gebracht en zul je dus op de eerstvolgende abonnementsfactuur zien.
De transactiekosten voor het gebruik van Moneybird Online Betaalmethoden worden per kalendermaand berekend, maar worden direct in rekening gebracht. Deze kosten zul je dus wel op je abonnementsfactuur zien, maar zijn al voldaan.
Je abonnement opzeggen
Als je je administratie in Moneybird niet meer nodig hebt zijn er twee mogelijkheden:
Je zegt je abonnement op op en gaat terug naar het gratis pakket.
Let erop dat er een wettelijke bewaarplicht geldt voor de gegevens in je administratie.
Het is ook mogelijke om je gebruikersaccount te verwijderen inclusief alle gekoppelde administraties waar jij eigenaar bent.
We zien je natuurlijk niet graag weggaan en we willen graag van jouw ervaringen leren. Wil je met ons delen wat de reden is van jouw opzegging? Neem dan contact met ons op!
