Je kunt de Moneybird Betaalrekening opzeggen via Instellingen > Bank door op het rekeningnummer te klikken en deze te 'Deactiveren'. Vervolgens kun je de betaalrekening opzeggen via de gelijknamige knop.
Voordat je kunt opzeggen, mag de rekening uiteraard geen saldo meer bevatten. Ook mag er geen actieve Betaalpas meer bestaan. Staat er nog saldo op je rekening? Boek dat dan eerst over. De actieve Betaalpas kan via Instellingen > Betaalpassen worden geblokkeerd. Let er op dat het opzeggen definitief is.
Let op: het opzeggen van de Moneybird Betaalrekening kan alleen via de webversie en niet via de Moneybird app.
Het is niet mogelijk om een gedeactiveerde of verwijderde Moneybird Betaalrekening te heractiveren: de oude rekening en bijbehorende passen blijven definitief gesloten. Wel kun je een nieuwe Moneybird Betaalrekening openen via Instellingen > Bank > Moneybird Betaalrekening toevoegen. Deze nieuwe rekening krijgt een nieuw IBAN. Voor deze rekening kun je ook weer nieuwe passen aanvragen via Instellingen > Betaalpas.

