Bonnetjes en inkoopfacturen worden automatisch uitgelezen. Bedragen, contact, vervaldatum en btw staan al ingevuld. Zie je het bliksemicoon? Dan weet je dat dit automatisch is gebeurd. Klik op het potloodicoon om gegevens te bewerken. Controleer de gegevens en klik op ‘Akkoord’ om op te slaan.
Aantal
Hier staat hoeveel je hebt gekocht van de leverancier. Dat kan op verschillende manieren:
Getal: Vul een getal in, bijvoorbeeld
3,1 x,5 dozenof14 m². Moneybird gebruikt het eerste getal als aantal.Negatief getal: Gebruik een minteken (bijv.
-2) om een negatief aantal in te voeren.Percentage: Typ een percentage, bijvoorbeeld
50%, dan rekent Moneybird met de helft van het bedrag.Tijd: Vul tijd in met
uren:minuten, bijvoorbeeld1:30voor anderhalf uur. Dat telt als 1,5 keer het bedrag.Leeg veld: Laat je het veld leeg, dan telt Moneybird één keer het bedrag.
Omschrijving
Hier wordt beschreven wat je hebt gekocht. De omschrijving verschijnt ook in rapporten, zoals de resultatenrekening
Periode
Onder de omschrijving kun de periode selecteren waar de kosten over gaan.
Bijvoorbeeld: een factuur in februari voor werk dat in januari is gedaan. Kies dan januari als periode. Als de periode over meerdere maanden gaat, verdeelt Moneybird de kosten automatisch over die maanden. Zo komt alles op de juiste plek in de resultatenrekening.
Bedrag en totaal
Bij bedrag staat wat één stuk kost. Moneybird rekent automatisch uit: aantal × bedrag = totaal. Het totaal wordt afgerond op twee cijfers achter de komma.

