Naar de hoofdinhoud

Contacten bij inkoopfacturen en bonnetjes

Het juiste contact bij inkoopfacturen en bonnetjes verbetert de vindbaarheid en rapportage in Moneybird.

Deze week bijgewerkt

Je ontvangt je inkoopfacturen en bonnetjes van leveranciers en dienstverleners. Moneybird selecteert het contact tijdens het verwerken van deze documenten of maakt een contact aan voor nieuwe leveranciers. Je kan ook zelf een contact selecteren.

Door het juiste contact te selecteren, zorg je er onder andere voor dat je banktransacties makkelijker kunt verwerken en je rapporten goed opgebouwd worden. In het crediteurenoverzicht en het rapport ‘kosten per contact’ worden de bedragen bij het gekozen contact geboekt.

Verzamelcontact

Als je niet voor iedere leverancier/winkel een contact aan wilt maken, kun je er voor kiezen om een ‘verzamelcontact’ aan te maken. Bijvoorbeeld een contact met de naam ‘supermarkt’ dat je gebruikt bij alle bonnen van verschillende supermarkten.

Een verzamelcontact heeft wel als nadeel dat de suggesties die Moneybird geeft bij het verwerken van je transacties minder goed bepaald kunnen worden. Ook worden de bedragen van verschillende leveranciers in het rapport ‘Kosten per contact’ en het crediteurenoverzicht samengevoegd.

Was dit een antwoord op uw vraag?